FRPG
 
HomeHome  CalendarCalendar  Gy.I.K.Gy.I.K.  KeresésKeresés  TaglistaTaglista  CsoportokCsoportok  RegisztrációRegisztráció  BelépésBelépés  

Share | 
 

 Konfliktuskezelés a szerepjátékban

Előző téma megtekintése Következő téma megtekintése Go down 
Hi dear, my name is
avatar
Hozzászólások száma : 111
Join date : 2015. Sep. 20.
Tartózkodási hely : A fórumon mindenhol
TémanyitásTárgy: Konfliktuskezelés a szerepjátékban   Csüt. Szept. 08, 2016 7:49 pm

Mindannyian, akik részesei voltunk már fórumos szerepjáték-élménynek, tudjuk, hogy a fórumnak lehet árnyoldala is, és nem kevés érettséget és megértést kíván a játék, hogy akár óvatlanul, akár a veszélyeket észre sem véve, szánt szándékkal, ne gázoljunk bele a másik játékos lelki világába.

Láttunk már lelkileg összezuhant játékosokat megtörten távozni fórumokról, és az Earh by Night közösséget úgy szeretnénk felépíteni, hogy mindenki egyenlően, szabadon élvezhesse a játékot és karakterének történetét. Elvégre ez mindannyiunknak egy intelligens hobbi, és a legfőbb egymás szabadságának és személyének tiszteletben tartása.

Az admini túlkapások

Elő tud fordulni, a legnagyobb jóakarat mellett is, hogy egy-egy admin az általa irányított fórumot csakis saját elképzeléseivel dominálja, és a számára kedves játékosok meleg fogadtatást kapnak, míg mások páriaként élnek a perifériákon.
Earth by Night három módon igyekszik ezt kiküszöbölni: Az admini szerepkör és hatalom szigorú szabályozásával, a transzparenciával és az in-game szerepkörök felosztásával.
Az admini hatalom szabályozása szerintünk nagyon fontos és pontosan úgy próbáljuk magunkat, a fórum vezetését kontrollálni, ahogy a modern demokráciában a fékek és egyensúlyok, valamint a hatalommegosztás rendszere működik. Az egyes admini döntési jogkörök a szabályzatban világosan körül vannak írva, és minden admini döntést megsemmisíthet a moderátori board, vagy annak nem teljes léte esetén a többi adminból és vezető moderátorból álló vezetői board. A lényeg, hogy senkinek sincs kontrollálatlan hatalma - Ez egy emberi közösség, és az emberi közösségben ez fontos.
A transzparencia azért fontos, mert akár döntéshozatalról, akár szabálysértési eljárásról van szó, világossá kell tenni az egységes, egyenlő és fair eljárást. Azért elengedhetetlen például, hogy hivatalos panasz esetén a bepanaszolt ismerje panaszolóját, mert a modern jogrendszerben is bármilyen eljárásnál a vádlottnak/alperesnek joga tudni, ki miért vádolja, és joga van védekezni. Sajnos borzalmas eredménye lehet egy lejárató kampánynak a színfalak mögött - És szeretnénk minden játékost ettől megkímélni. Tapasztalatból beszélünk.
Az in-game szerepkörök szabályozása azt jelenti, hogy az admin nem játszik és dönt/mesél ugyanazon a területen, valamint, nem egy ember elképzelése uralja a fórumot. A célunk az, hogy stílus, játékvonal, történetek szempontjából több mesélő között legyen felosztva a világ - És így lehetőség szerint minél változatosabb elképzelések jelenhessenek meg, legyen minél inkább sokszínű a fórum, akár a mi világunk

A szabálysértés

A szabálysértést az egyik legnehezebb megállapítani - Hiszen az egyértelmű gyűlöletbeszéd, stb. szabályokon kívül, ami nem is túl jellemző, általában a karakter határainak a túllépése vagy a közösség megzavarása a vád, amit nehéz megítélni.
A karakteralkotó pontrendszer és a közösség nyugalmára vonatkozó szabályok ezt megpróbálják, amennyire lehet, lehatárolni - Ám semmi sem tökéletes. Ezért is fontos a transzparencia a döntéshozatalban, hiszen a mérlegelésben mindkét felet meg kell hallgatni, és gondosan mérlegelni.
A legjobb, ha a szabálysértő játékos nincs rögtön lerohanva panaszok tömkelegével. A legtöbb esetben nem is tudja, hogy karaktere esetleg túllóghat a megengedett határokon. Bár formális panaszra külön eljárás van, azért feedbacket elfogadunk - És utána megfigyeljük az adott játékos játékát, és saját jogkörből konzultálhatunk vele. De kérünk mindenkit, hogy nekünk szóljon, ha bármi panasz van. Mi, adminok, elég tapasztaltak vagyunk akonfliktusok kezelésében. Semmi sem rosszabb, mint amikor egy játékos egyszer csak többek felgyülemlett panaszait kapja az adminon keresztül a nyakába. Tapasztalat. Többünkkel is.

Merthogy konfrontálódni szemtől szembe kínos és energiaigényes. Ezért sokszor a felszínen egyáltalán nyoma sincs a növekvő feszültségnek - És amikor kirobban, akkor már messze késő. Többször láttuk ezt megtörténni. és ezért kérünk mindenkit, vonjon be minket, és ha indokoltnak látja, akkor tegyen formális panaszt. Bár feedback-et elfogadunk, de utána kikerül a játékos kezéből az ügy. Szóval, ha minden kötél szakad, előkell venni a bátorságot és formálisan panaszt kell tenni - Ez a legbecsületesebb és legtisztább út.

Mi igyekszünk a lehető leginkább elkerülni ezt a helyzetet. A játékosok egy kis odafigyeléssel megbékíthetőek. Azonban ha azt látod, hogy a másik játékos esetleg a lábujjadra lép, akkor tőled pontosan annyira elvárt a korrektség, hogy ezt a helyén kezeld, minthogy tőle, hogy megértse, ha vele kapcsolatba lépünk emiatt. A legrosszabb, amit tehetsz, hogy szemtől szembe azt mondod, hogy minden rendben van, míg igazából nőttön nő benned a feszültség és inkább kibeszéled a háta mögött és áskálódásba fajul a helyzet.

A személyes konfliktusok

Sokszor az előbbi eset okán, vagy mert játékosok esetleg nem kedvelik egymás stílusát, vagy egyéb okból haragot tartanak a másikra, a játék körüli konfliktusok képesek tovább gyűrűzni személyes konfrontációvá a játékosok között, rosszabb esetben játékos és admin között. Ha egy ilyen helyzetbe csöppensz, akkor vegyél mély levegőt, és gondolj pragmatikusan a dologra - Ez egy egyszerű probléma, ami a mi bevonásunkkal gyorsan és hatékonyan kezelhető.

Az okok érthetőek. Mindenki szívesen látja saját karakterének történetét alakulni, és hát sokszor ezek a történetek ütköznek, vagy valamilyen feszültség alakul ki. A fórumos szerepjáték alatt az ember időt és energiát fordít a karakterére, és észre sem veszi, hogy milyen mély érzelmi befektetéssé tud alakulni ez a "kapcsolat". Sokszor már az, hogy a kedvenc játékostárs valaki másnak ír először, és nem annak, akinek régebb óta tartozik, vagy nem úgy reagál egy játékra, ahogy mi szeretnénk, elég tud lenni a viszály magjának elvetéséhez.

Ezekben a helyzetekben egyvalamit tudunk mondani. Beszélj velünk. Mondd el, mi a panaszod, mi bánt és miért. Gondolj arra, hogy senki nincs ellened, mindenki a saját karakterének történetét írja, és annak az ő karaktere a főszereplője. Empátiával és konfliktuskezeléssel minden viszály áthidalható. Az egyetlen, amit tehetsz, hogy éretten fogod fel - És beszélsz velünk, ha valami bánt.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése http://earthbynight.hungarianforum.com
 
Konfliktuskezelés a szerepjátékban
Előző téma megtekintése Következő téma megtekintése Vissza az elejére 
1 / 1 oldal
 Similar topics
-
» Fantasy szerepjáték
» Asztali szerepjáték
» ♥ SzJG Szerepjáték ♥
» Kirigakure Shinobi Kódex
» A Kazekage irodája

Permissions in this forum:Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Earth by Night FRPG ::  :: Tudástár-
Ugrás: