Hi dear, my name is Eax Hozzászólások száma : 111
Join date : 2015. Sep. 20.
Tartózkodási hely : A fórumon mindenhol
| Tárgy: A játék menete Szer. Aug. 31, 2016 1:04 pm | |
| Hogy írjunk? A játékosok karakterük elfogadása után elkezdhetik az adott karakterrel a játékot, birtokba véve a játékteret, ahol más játékosokkal és esetenként a mesélőkkel együtt történeteket élnek át. A fórumos szerepjáték a hagyományos szerepjátszás és a történetírás között van valahol félúton, és így különböző fajta játékokra van lehetősége a játékosnak.
A játék alatt a játékos a karakterét irányítja, hozzászólásokban (ún. hsz, reag, poszt) egy új történeti fejleménnyel, "egy környi cselekvéssel" folytatja a történetet a maga karaktere szemszögéből, a szerepbe belehelyezkedve, (ún. "In character, IC") E/1 vagy E/3 stílusban viszi tovább az eseményeket a saját szereplője, karaktere irányításával, akár múlt, akár jelen időben írva. Saját mondatait a karakternek érdemes egyfajta színnel kiemelni, hogy elváljon mi az, amit tesz és mi az amit mond, illetve, a gondolatokat érdemes külön kiemelni, például dőlt betűkkel.
A karakter mindent megtehet, amire lehetősége van, ha pedig cselekménye más karaktertől függ, akkor feltételes módban írja saját karaktere cselekményeit.
Példa kijelentő módú, egyszerű játékra: "Miután látom, hogy a férfi letette az italát és arcán némi zavarral vegyes riadalommal pillantott az ajtó felé, ujjaimat végigfuttatom koktéldresszemen és rásimítom az övbe rejtett, maroknyi pisztolyra."
Példa feltételes módú játékra: "A robbanás hevétől megrepedt ablakokban a táncoló lángok tükörképére pillantok. Megfordulok, letérdelek a földön fekvő nőhöz. - Jól van, hadnagy? Megsebesült? Lepillantok a lábán lévő sebre, és ha újra átvérzett a kötés, előkeresek az oldaltáskámból még egy gézt, hogy szorosan köré tekerjem. Ha pedig láthatólag fájdalma van, akkor előhúzok egy ampulla morfiumot a zsebemből és fogammal letépve a kupakot, a combjába döföm a fájdalomcsillapítót."
Példa párbeszédre és gondolatokra: "Egy pillanatig csak elhűlten nézek rá, majd összevonom a szemöldököm. Ez most komolyan ilyen hülye vagy csak engem néz idiótának? - Mennyit? Arról volt szó, hogy tízezer dollárért a teljes készletet elhozod. Vagy kérem vissza a felét, vagy hozasd ide a gorilláiddal a maradékot is. Arra, hogy problémás lehet a szoroson átjutás, csak legyintettem. - Azzal te ne törődj, tesó, kettőnk közül én vagyok a csempész és nem te. A parti őrségben vannak haverjaim és ma éjjel köd lesz a tenger felől. Te csak azzal törődj, hogy a kínaiak nehogy még éjfél előtt megtudják, hogy az összes kokónak hűlt helye van, rendben? Komolyan hihetetlen ez az arc. Mi a francért üzletelek még én vele komolyan? ... Ja igen, azért mert csak ő tudja áthozni az anyagot az Okavango-deltán át. Kinézek a hullámzó, sötét, éjjeli tengerre, miközben a válaszát várom. Én komolyan lelépek ezután a fuvar után. Két szőkeséggel az oldalamon csüccsenek be Makaóban valami luxushotel medencéjébe és hagyom a francba ezt a fejfájást, ez nem éri meg."
A játékok fajtái
Játszani több felállásban és formációban is lehet, legnagyobb eltérés csupán az, hogy van-e mesélő, vagy nincs.
A normál (Páros, csapatos) játék
A játékosok megbeszélik, hogy szeretnének együtt játszani. Egyikük ír egy első reagot ("Kezdőt") és ez lehet kicsit hosszabb is, ez dobja fel a történet alap felállását. (Ami bármi lehet. A karaktert elrabolták és most a többiek elmennek kiszabadítani. A karakter meghívta haverjait éjjeli szörfözésre a tengerpartra. A karakter kapott egy Facebook-üzenetet az éjjel közepén, hogy sürgősen jöjjön mert vészhelyzet van és akkor a másik játékos(ok)ra bízza, hogy mi az. Bármi.) A másik játékos / a többi játékos ezután sorban írnak választ, minden reaggal meg kell várni, míg a legutóbbi után mindenki más már írt, és az első reagok sorrendjében célszerű folytatni a játékot, míg véget nem ér, akkor valaki ír egy utolsó reagot, ("Záró") és a történetnek vége van. Az érdekesség csak az, hogy ezt a történetet nem mesélő irányítja, a játékosok maguk viszik az eseményt, "maguknak mesélnek", együtt vagy valamelyikük viszi a fő vonalat. A feltételes cselekményeik sikeressége rájuk van bízva, érdemes egyszerű logikát követni: A képzett katona valószínűleg sikerrel fedezi társai visszavonulását kezében automata gépkarabéllyal, de a bölcsész szakos egyetemista valószínűleg nem fogja tudni az éjszaka közepén megoldani egy dízel motoros hajó problémáját, ha a gépházból lassan füst szivárog kifelé és a hajó holtan sodródik az esti dagállyal.
Mesélt játék
Ez csak abban különbözik a normál játékoktól, hogy van egy mesélő, aki nyitja és zárja a játékot, és viszi a történet fő vonalát. A játékosok karaktereiken kívül a világ történéseit nem befolyásolják, minden, ami válaszul történik arra, amit cselekszenek, a mesélő kezében van. Ő dönt a feltételes módban tett cselekmények sikereiről is.
Kalandjáték
Ez pontosan ugyanolyan, mint a normál, mesélt játék. Annyiban különbözik, hogy egy nagyobb sztori-ív része a játék és van egy maximális időablak, amíg a játékosoknak van lehetősége az adott körben reagot írni az eseményhez, vagy a mesélő átmenetileg vagy véglegesen kivezeti a kalandból a karakterüket, ha nem tudnak játszani valamiért. |
|